ERPDijital DönüşümTicari YazılımlarYazılım

ERP Kurumsal Kaynak Planlaması Nedir?

ERP Hakkında Öğrenmek İstediklerinizi Bu Makaleden Bulabilirsiniz...

Günümüzde hızla büyüyen işletmeler tüm süreçleri kolay ve verimli yönetebilmek için yazılımlara gereksinim duyuyorlar. ERP kurumsal kaynak planlaması yazılımı bu aşamada devreye giriyor. ERP sistemleri,  temel bilgileri toplar, düzenler ve verimli operasyonlar yürütmesine yardımcı olur.

Çoğumuz “ERP” tanımını duymuştur, ancak kurumsal kaynak planlama yazılımının işletmeler için neler yapabileceğini tam olarak bilmeyebiliriz. ERP’nin tam olarak ne olduğunu, nasıl çalıştığını, işletmeniz için neler yapabileceğini, doğru çözümü nasıl seçeceğinizi ve çok daha fazlasını açıklayacağız.

ERP Kurumsal Kaynak Planlaması Nedir?

ERP iş süreçlerini otomatikleştiren ve muhasebe, üretim, tedarik zinciri, satış, pazarlama ve insan kaynakları (İK) dahil olmak üzere departmanlardan girdileri toplayan merkezi bir veri tabanından yararlanarak kontroller sağlayan bir uygulamadır.

Basitçe ifade etmek gerekirse, ERP sistemi, organizasyon genelinde insanları, süreçleri ve teknolojiyi birleştirmeye yardımcı olur.

Kurumsal Kaynak Planlaması

Temel Özellikler

  • ERP, ortak bir veri tabanında çeşitli departmanlardan bilgi toplayan, liderlerin bir şirketin nabzını tek bir gerçeklik vizyonu kullanarak izlemesini sağlayan kritik bir iş yazılımıdır.
  • Kurumsal kaynak planlama sistemleri; finans, üretim, envanter ve sipariş yönetimi, müşteri iletişimi, satış ve pazarlama, proje yönetimi ve insan kaynakları gibi kritik iş işlevlerini birleştirir. Önemli özelliklerden biri, her departmanla ilgili ayrıntılı analiz ve raporlamadır.
  • ERP, verimsiz süreçleri ön plana çıkaran ve büyüme fırsatlarını ortaya çıkaran kuruluş çapında görünürlük sağlayarak büyük zaman ve mali tasarruflar sağlayabilir.
  • Şirket içi bulut ve hibrit dahil olmak üzere ERP yazılımı için çeşitli dağıtım modelleri vardır. Bulut ERP son yıllarda son derece popüler hale gelirken, bu yaklaşımlardan hangisinin en iyi olacağı ise şirket ihtiyaçlarına bağlıdır.
  • İşletmeler kendileri için en iyi olanı seçmeden önce kısa bir tedarikçilerinin uygulama modellerini, entegrasyon gereksinimlerini ve toplam sahip olma maliyetini anladıklarından emin olmalıdır.

ERP İşletmeler İçin Neden Önemlidir?

ERP sistemleri, kaynaklarını akıllıca kullanmak isteyen işletmeler için çok önemli hale geldi. Çünkü ERP sistemleri, liderlerin beşeri ve finansal sermayeyi yeniden tahsis etmelerine, kalite veya performanstan ödün vermeden para tasarrufu sağlayan daha verimli süreçler oluşturmalarına yardımcı olmaktadır.

Bir ERP, planlama ve koordinasyon söz konusu olduğunda da ne kadar önemli olduğunu gösterir. Çalışanlar mevcut envanteri ve müşteri siparişlerini ayrıntılı olarak görebilir, ardından tedarikçi satın alma siparişlerini ve öngörülen gelecekteki talebi karşılaştırabilir. Gerekirse sorunları gidermek için ayarlamalar yapabilirler. ERP yazılımı, iletişimi ve işbirliğini de geliştirir, çünkü çalışanlar kendi kararlarını yönlendirmek için diğer departmanların durumunu kontrol edebilir.

Kapsamlı bir veri kaynağı olarak bir ERP sistemi, işletme için fark yaratan bir dizi rapor ve analiz de sağlar. Geniş bilgi hazinesini, eğilimleri açıkça gösteren ve olası sonuçları modellemeye yardımcı olan çizelge ve grafiklere dönüştürmek, yöneticilerin paha biçilmez bulduğu bir ERP yeteneğidir.

ERP Sistemi Nasıl Çalışır?

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)

ERP sistemleri, standart bir veri yapısı kullanarak çalışır. Bir departman tarafından girilen bilgiler, işletme genelindeki yetkili kullanıcılar tarafından anında ulaşılabilir, kullanılabilir. Örneğin yerel bir gıda dağıtım zincirinin, dağıtım yapan bir çok personeli olduğunu varsayalım. Satış ve lokasyon verileri ERP sistemine entegre olduğundan otomatik olarak kayıt altına alınacaktır.

Veriler daha sonra departmanlar arasında iş süreçlerinde ve iş akışlarında da kullanılabilir. Liderler, satışçının hangi konumda ne kadar verimli olduğunu buradan görebilirken Finans, yöneticilerin konsolide edip etmeme konusunda karar vermesine yardımcı olmak için Finansal Analiz hazırlayabilirler.

ERP sistemleri, şirketlere, tam zamanında ve doğru veri girişi sağladığında en yüksek değeri sağlar. Ve şirket ortakları ne kadar fazla erişime sahip olursa o kadar iyidir.

Bir şirket birden fazla tedarikçinin iş sistemlerini kullandığında, verilerin otomatik olarak ERP’ye akmasını sağlamak için entegrasyonları kullanır. Bu veriler daha sonra herhangi bir süreç veya iş akışından yararlanmak için kullanılabilir.

ERP Bir İşletmeyi Nasıl Geliştirebilir veya Yardımcı Olabilir?

ERP, şirketlerin iyileştirme alanı veya genişleme fırsatları olan iş alanlarını belirlemesini sağlar. Kullanıcı alımı anahtardır: Erişime sahip ne kadar çok çalışan varsa, ekipler belirli bir ürüne yönelik talepte bir artış, bir tedarikçiden geç sevkiyatlar veya yaklaşan bir nakit akışı sıkışıklığı gibi sorunları fark etme olasılığı o kadar artar. Çalışanlar daha sonra proaktif olarak sorunu mümkün olduğu kadar hafifletebilirler.

ERP’yi Kimler Kullanır?

Farklı iş modellerine sahip her sektörden şirketler, ERP ile gelen faydaları fark etti. Kapsamlı işlevselliğe sahip esnek çözümler, çok çeşitli organizasyonlara ve gereksinimlere hitap edebilir.

İşlerini yürütmek için ERP’ye güvenen sektörler şunları içerir:

  • Reklam ve dijital medya
  • Giyim, ayakkabı ve aksesuarlar
  • Kampüs mağazaları
  • Danışmanlık
  • Eğitim
  • Enerji
  • Finansal hizmetler
  • Yiyecek ve içecek
  • Sağlık ve güzellik
  • Sağlık ve yaşam bilimleri
  • BT hizmetleri
  • İmalat
  • Medya ve yayıncılık
  • Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluş
  • Profesyonel hizmetler
  • Restoranlar ve misafirperverlik
  • Perakende
  • Yazılım ve teknoloji
  • Taşımacılık ve lojistik
  • Toptan dağıtım

ERP Sistemlerinin 12 Faydası

Günümüzün ERP çözümleri , işletmelere sayısız fayda sağlayan zengin özellik kümelerine sahiptir. Bireysel bir firmanın bu teknolojinin en büyük değeri olarak gördüğü şey değişiklik gösterse de, ERP’nin sağladığı temel evrensel avantajlar şunlardır:

1. Maliyet tasarrufu: ERP sistemlerinin belki de en büyük değer teklifi, kuruluşunuzun parasını çeşitli şekillerde kurtarabilmeleridir. Birçok basit, tekrarlayan görevi otomatikleştirerek, hataları ve çalışanların iş büyümesiyle aynı oranda eklenmesi ihtiyacını en aza indirirsiniz. Şirketler arası görünürlük, maliyetleri artıran ve işgücünden envantere ve ekipmana kadar tüm kaynakların daha iyi dağıtımına yol açan verimsizlikleri tespit etmeyi kolaylaştırır. Ve bulut ERP ile şirketler, harcadıklarının ötesinde, yazılımın artan değerini hızla görebilir.

2. İş akışı görünürlüğü: Tüm iş akışları ve bilgiler tek bir yerde olduğunda, sisteme erişimi olan çalışanlar, projelerin durumunu ve işleriyle ilgili farklı iş fonksiyonlarının performansını görebilir. Bu görünürlük, yöneticiler ve liderler için özellikle değerli olabilir ve doğru belgeleri aramaktan ve iş arkadaşlarından sürekli olarak güncelleme istemekten çok daha hızlı ve kolaydır.

3. Raporlama / analiz: Veriler ancak şirketler bunları analiz edip anlayabiliyorsa ve bir ERP buna yardımcı oluyorsa yararlıdır. Önde gelen çözümler, kullanıcıların yalnızca KPI’ları izlemesine değil, aynı zamanda hayal edebilecekleri tüm ölçümleri veya karşılaştırmaları görüntülemelerine de olanak tanıyan etkileyici raporlama ve analiz araçlarına sahiptir. Bir ERP her şeyi kapsadığından, bir işletmenin bir departmandaki bir süreçteki bir değişikliğin veya sorunun şirketin geri kalanını nasıl etkilediğini anlamasına yardımcı olabilir.

4. İş içgörüleri / zekası: ERP’ler şirket genelindeki verilere erişebildiğinden, bu sistemler etkili eğilimleri ortaya çıkarabilir ve kapsamlı iş içgörüleri sağlayabilir. Bu, artık tüm ilgili verilere kolay erişime sahip olan organizasyon liderlerinin daha iyi karar vermesine yol açar.

5. Mevzuata uygunluk ve veri güvenliği: Finansal raporlama standartları ve hükümete ve sektöre özgü veri güvenliği düzenlemeleri sık sık değişir ve bir ERP, şirketinizin güvenli ve uyumlu kalmasına yardımcı olabilir. Bir ERP, gerekli onay iş akışlarına bağlılık dahil olmak üzere her işlemin yaşam döngüsünü izleyerek bir denetim izi sağlar. İşletmeler ayrıca, otomasyonla ilgili hata olasılığını ve ilgili uyum sorununu azaltabilir. ERP yazılımı, standartlara ve düzenlemelere uygun finansal raporlar sağlar ve SaaS uygulamaları, şirketlere PCI-DSS uyumluluğunda yardımcı olmak için tam donanımlıdır.

6. Risk yönetimi: ERP teknolojisi riski birkaç şekilde azaltır. Ayrıntılı erişim kontrolü ve tanımlanmış onay iş akışları, finansal kontrolleri güçlendirebilir ve sahtekarlığı azaltabilir. Ek olarak, daha doğru veriler, satış kaybına veya para cezalarına yol açabilecek hataları ortadan kaldırır. Son olarak, tüm operasyonun durumunu görme yeteneği, çalışanların iş kesintilerinden kaynaklanan riskleri hızlı bir şekilde ele almasını sağlar.

7. Veri güvenliği: ERP sağlayıcıları, sisteminizin kritik, hassas verileri barındırdığını anlar ve güvenli olduğundan emin olmak için gerekli adımları atar. Bu titizlik, siber saldırıların hacmi ve ölçeği arttıkça her zamankinden daha önemlidir. Özellikle Bulut ERP yazılımı , şirketinizin zararlı bir saldırıya kurban gitmemesini sağlamak için en son güvenlik protokollerini kullanır.

8. İşbirliği: Çalışanlar en çok birlikte çalıştıklarında etkilidir. ERP çözümleri, ekipler arasında satın alma siparişleri, sözleşmeler ve müşteri destek kayıtları gibi bilgileri paylaşmayı kolaylaştırır. Çalışanlara ilgili iş işlevleriyle ilgili verilere uygun erişim sağlayarak departmanlar arasındaki duvarları yıkar.

9. Ölçeklenebilirlik: Doğru ERP sistemi, şirketinizin bugün ve öngörülebilir gelecekte ihtiyaçlarını karşılayacak kadar ölçeklenebilir ve esnek olacaktır. Özellikle bulut sistemleri, kuruluşun topladığı ve erişim talebi arttıkça bile küçük ve büyük operasyonel değişikliklere uyum sağlar.

10. Esneklik: ERP yazılımı, işletmelerin en iyi uygulamaları takip etmesine yardımcı olurken, aynı zamanda benzersiz süreçleri ve hedefleri destekleme esnekliği sunar. Sistem, yöneticilere şirkete özgü iş akışları oluşturma ve farklı departmanlar ve yöneticiler için önemli olan otomatik raporlar oluşturma yeteneği verir. Bir ERP, kuruluşunuzun yeniliğini ve yaratıcılığını geliştirir.

11. Özelleştirme: Çoğu şirket, modern ERP’lerin işlerini “kutudan çıkar çıkmaz” desteklediğini görse de, bazı şirketlerin kapsamlı yerleşik işlevselliğe eklemesi gerekir. Çok sayıda özel işleminiz varsa, entegratörünüzün veya BT personelinizin gerekli özellikleri ekleyen veya yerel veya eski çözümlerle entegre olabilen kod yazmasına olanak tanıyan genişletilebilir bir sistem arayın. Bununla birlikte, özel rotaya gitmeden önce süreçlerinize yakından bakın — modern ERP çözümlerinin sunduğu önceden oluşturulmuş işlevsellik ve yapılandırmalar binlerce şirketten toplanan en iyi uygulamalara dayanmaktadır. Özelleştirmeleri en aza indirmeyi hedefleyin.

12. Müşteri ve iş ortağı yönetimi: Bir ERP, bir şirketin iş ortağı ve müşteri ilişkilerini güçlendirebilir. Tedarikçiler, nakliye şirketleri ve hizmet sağlayıcıları hakkında iç görüler sağlayabilir ve bulut daha da iyi, daha rahat bilgi alışverişi sağlar. Müşteriler söz konusu olduğunda, çözüm anket yanıtlarını, destek biletlerini, iadeleri ve daha fazlasını izleyebilir, böylece kuruluş müşteri memnuniyetinin nabzını tutabilir.

ERP Sistemlerinin 5 Temel Özelliği

Bir ERP sistemini bir ERP sistemi yapan ve onu diğer yazılım türlerinden ayıran birkaç temel özellik vardır. Bunlar şunları içerir:

1. Ortak veritabanı: Bir ERP’nin avantajlarının çoğu, kuruluşların çok sayıda departmandan gelen bilgileri merkezileştirmesine olanak tanıyan ortak bir veritabanından kaynaklanır. Bu tek veri kaynağı, her biri hizmet ettikleri iş fonksiyonları tarafından kontrol edilen ayrı veritabanlarını manuel olarak birleştirme ihtiyacını ortadan kaldırır. Ortak bir veritabanı, şirketin tutarlı, işlevler arası bir görünümünü sağlar.

2. Tutarlı UX / UI: Departmanlar ve roller arasında herkes aynı kullanıcı arayüzünü (UI) kullanır ve bir ERP ile benzer bir kullanıcı deneyimine (UX) sahiptir. Envanter yönetimi , İK ve finans modüllerinin tümü aynı görünüm ve his ile paylaşılan işlevselliğe sahiptir. Bu, yazılımın benimsenme oranını artırır ve personelin departmanlar arasında hareket etmesini kolaylaştırabilir. Tutarlı bir UX ve UI aynı zamanda verimlilik kazanımları ile sonuçlanır, çünkü kullanıcılar işletmenin her köşesinden bilgileri hızlı bir şekilde bulabilir ve anlayabilir.

3. İş süreci entegrasyonu: Bir ERP, ister muhasebe, ister tedarik zinciri veya pazarlama ile ilgili olsun, işletmenizi başarılı kılan süreçleri desteklemeli ve entegre edebilmelidir. Doğru platform, çeşitli süreçleri birleştirme becerisine sahip olacaktır – şirketin başarısında önemli rol oynayan iş akışlarını birbirine bağlamak, üretkenliği ve görünürlüğü artırır ve bu da daha düşük maliyet anlamına gelir.

4. Otomasyon: ERP yazılımının diğer bir temel özelliği, bordro, faturalama, sipariş işleme ve raporlama gibi tekrar eden görevleri otomatikleştirme yeteneğidir. Bu, manuel ve bazen yinelenen veri girişini azaltır, zamandan tasarruf sağlar ve hataları en aza indirir. Otomasyon, personelinizin özel bilgi ve becerilerinden yararlanan katma değerli işlere odaklanmalarını sağlar.

5. Veri analizi: Bir ERP’nin en değerli yönlerinden biri, bilgi silolarını parçalamasıdır. İşletmenizin hemen hemen her bölümünden gelen verileri anlayışlı raporlarla karıştırıp eşleştirebildiğinizde, son derece iyi performans gösteren ve beklentileri karşılayamayan alanları ortaya çıkarırsınız. Liderler sorunları analiz edebilir ve hemen çözmek için çalışmaya başlayabilir.

ERP Dağıtım Modeli Türleri

Çeşitli ERP dağıtım modelleri, farklı kuruluşların ihtiyaçlarına hitap eder. Her birinin nasıl çalıştığına ve temel farklılıklara ilişkin bir açıklama aşağıda verilmiştir:

Şirket içi ERP: Şirket içi bir sistemle, işletme yazılımı sahibi olduğu sunucularda çalıştırır ve güvenlik, bakım, yükseltmeler ve diğer düzeltmelerden sorumludur. Bakım genellikle gerekli uzmanlığa sahip şirket içi BT personeli gerektirir. Uzun yıllar boyunca, şirket içi ERP tek seçenekti, ancak bu dağıtım modelinin popülaritesi son yıllarda hızla azaldı ve pazar gözlemcisi IDC, düşüşlerin devam edeceğini tahmin ediyor (aşağıdaki tabloya bakın).

Bulut tabanlı ERP: Bulut tabanlı ERP, üçüncü bir taraf tarafından yönetilen uzak sunucularda çalışır. Kullanıcılar genellikle bir web tarayıcısı aracılığıyla bir bulut ERP’ye erişir ve bu onlara daha fazla esneklik sağlar – İnternet bağlantısı olan her yerden bilgi ve raporlara ulaşabilirler. Tek kiracılı ve çok kiracılı dahil olmak üzere bulut ERP için birden fazla dağıtım seçeneği vardır .

Bir tek kiracı çözüm sunucu alanı paylaşmaz sadece bir şirket tarafından kullanılan ERP ayrı örneğidir. Bu kurulum, müşteriye yazılım üzerinde daha fazla kontrol sağlayabilir ve daha fazla özelleştirmeye izin verebilir, ancak aynı zamanda işletme için daha fazla iş yaratır. Bir ile çok kiracılı çözümü, çok sayıda kuruluş aynı yazılım örneği ve donanım kullanır. Çoğu SaaS ERP çözümü çok kiracılıdır, yazılım satıcısı tüm güncellemeleri ve yükseltmeleri yönetir ve müşterileri düzenli olarak en son sürüme taşır. Bu, şirket içi bir BT ekibine olan ihtiyacı azaltır ve şirketin her zaman yazılımın en güncel, güvenli örneğine sahip olmasını sağlar.

Karma ERP: Karma ERP, şirket içi ve bulut dağıtımlarının öğelerini birleştirir. Bir melez yaklaşım bir şirket merkezinde yerde onun şirket içi ERP tutar ama iştirakleri veya belirli bölge ofisleri için bulut sistemlerini kullanır iki katmanlı ERP vardır. Bu bulut çözümleri daha sonra şirket içi sistemle entegre edilir. Diğer şirketler, diğer işlevler için şirket içi sistemlerine bağlı kalırken belirli iş ihtiyaçları için bulut çözümlerine dönebilir. Her iki durumda da, sabit bir bilgi akışı sağlamak için bulut sistemleri şirket içi platforma bağlanmalıdır – çoğu zaman söylemesi yapmaktan daha kolaydır.

Açık kaynaklı ERP: Diğer açık kaynaklı uygulamalar gibi, açık kaynaklı ERP de bazı şirketler için uygun olan ucuz ve bazen ücretsiz bir alternatiftir. Birçok açık kaynaklı ERP sağlayıcısı, işletmelerin yazılımlarını ücretsiz indirmelerine ve yalnızca müşteri bulut erişimi istiyorsa düşük bir yıllık ücret almalarına izin verir. Bu çözümler, daha modern web tabanlı arayüzler ve artan sayıda modülle gelişti, ancak şirketlerin açık kaynaklı bir ERP ile ne üstlendiklerini anlamaları gerekiyor. Sağlayıcıdan sağlanan destek minimum düzeyde olacak ve yapılandırmalar ve sistem iyileştirmeleri genellikle istemciye düşecektir. Bu, yazılımı nasıl geliştireceğiniz ve yapılandıracağınız konusunda derin bilgiye sahip teknik personele ihtiyacınız olduğu anlamına gelir.

İşletme Büyüklüğüne Göre ERP Sistemleri

Gelir ve / veya çalışan sayısı, ERP gereksinimlerinizi şekillendiren faktörlerden sadece biridir . Sırasıyla her küçük, orta ölçekli veya büyük şirket için tek bir sistem en iyisi olmayacaktır. Ama olan bu segmentlere özellikler belirli yanı sıra tercih dağıtım modelleri.

Küçük işletme ERP’si: Küçük firmalar, ihtiyaç duyduklarından çok daha fazla işlevselliğe sahip yazılımlardan kaçınmak için bir aramaya başlamadan önce gereksinimlerini belirlemelidir. Bu, maliyetleri düşük tutacak ve çalışanlar için gereken eğitimi azaltacaktır. Bununla birlikte, sistem, basit bir uygulama sürecinin yanı sıra zaman içinde yeni girişimleri ölçeklendirme ve destekleme becerisine sahip olmalıdır. Bulut ERP’nin genellikle küçük işletmeler için en iyi seçenek olmasının nedeni budur – şirket içi veya hibrit seçeneklere kıyasla daha düşük ön maliyetlere, daha hızlı kurulum zaman çizelgesine ve daha az teknik kaynak ihtiyacına sahiptir. Bulut, işin büyüdükçe ihtiyaçlarını karşılayacak ölçeklenebilirliği sunar ve doğru sağlayıcı gerektiği gibi modüller ve özellikler sağlayabilir.

Orta ölçekli işletme ERP’si: Orta ölçekli şirketler, tüm iş işlevlerini özel modüllerle destekleyebilecek bir platform talep etmeli ve daha küçük firmalar gibi, gelecekteki ihtiyaçları karşılayacak ölçeklendirme yapabilen bir satıcı seçmelidir.

Orta ölçekli kuruluşların çoğunda büyük BT ekipleri bulunmadığından, bulut ERP yazılımı bu segmentte de oldukça popülerdir. Daha düşük başlangıç ​​masraflarına ek olarak, önde gelen SaaS çözümleri, sınırlı teknik uzmanlığa sahip bir şirket için daha kullanıcı dostu olabilir. Bununla birlikte, çok sayıda özelleştirme gerektiren veya bulutta bilgi depolamalarını engelleyen düzenleyici politikaları takip etmesi gereken orta ölçekli işletmeler, şirket içi dağıtımları veya hibrit bir yaklaşımı tercih edebilir. Bu grubun bu modeli destekleyecek mali ve beşeri sermayeye sahip olma olasılığı küçük işletmelere göre daha fazladır.

Kurumsal ERP: İşletmeler , işlerinin tüm bileşenlerini destekleyebilen ve rakipler listesini hızla inceltebilecek yazılımları tercih etmelidir . Şirketler, büyük miktarda veriyi yakalayabilen, işleyebilen ve yorumlayabilen ve birçok iş biriminin taleplerini karşılayabilen sistemlere ihtiyaç duyar.

Bulut ve şirket içi çözümleri birleştiren şirket içi ve hibrit ERP, işletmelerde en yaygın olanıdır, çünkü ERP’yi saf bulut sistemleri mevcut olmadan önce benimsemiş olabilirler. Büyük bir ERP’yi buluta taşımak zaman ve kaynak yoğun bir girişim olabilirken, dünyanın en büyük şirketlerinden çoğu, faydaları fark ettikçe ve gelecekteki büyüme için kendilerini daha iyi bir konuma koymaya çalışırken bu adımı atıyor. Bazı kuruluşlar , işin bölümleri için bir SaaS çözümü kullanan ve birincil şirket içi ERP ile entegre olan iki katmanlı ERP’yi de dağıttı .

ERP Modülleri

Bir ERP, arka ve ön büro rolleri de dahil olmak üzere, işletmenin çeşitli yönleri için özel olarak tasarlanmış bir dizi farklı modülden oluşur. İşte en yaygın kullanılan ERP modüllerinin hızlı bir dökümü.

Finans: Hemen hemen her ERP sisteminin temeli olan bir finans modülü , genel muhasebe defterini ve tüm finansal verileri yönetir. Ödenecek hesaplar (AP) ve alacak hesapları (AR) dahil her işlemi izler ve mutabakatları ve finansal raporlamayı yönetir.

Tedarik: Satın alma modülü , hammadde veya bitmiş ürün olsun, satın almayı yönetir. Teklif taleplerini ve satın alma siparişlerini otomatikleştirebilir ve talep planlamasıyla bağlantılı olduğunda, aşırı satın almayı ve eksik satın almayı en aza indirebilir.

Üretim: Üretim karmaşık olabilir ve bu modül, şirketlerin ürün yapımına giden tüm adımları koordine etmesine yardımcı olur. Modül, üretimin talebe uygun olmasını sağlayabilir ve devam eden ve bitmiş öğelerin sayısını izleyebilir.

Envanter yönetimi: Bir envanter yönetimi modülü, mevcut envanter seviyelerini SKU seviyesine kadar gösterir ve bu sayıları gerçek zamanlı olarak günceller. Aynı zamanda envanterle ilgili önemli ölçütleri de ölçer. Herhangi bir ürün tabanlı şirket, mevcut ve öngörülen talebe göre eldeki stokları optimize etmek için bu modüle ihtiyaç duyar.

Sipariş yönetimi: Bu uygulama, tüm kanallardan gelen müşteri siparişlerini izler ve öncelik sırasına koyar ve teslimat boyunca ilerlemelerini izler. Bir sipariş yönetimi modülü , sipariş karşılama ve teslimat sürelerini hızlandırabilir ve müşteri deneyimini iyileştirebilir.

Depo yönetimi: Bir depo yönetimi modülü , alma toplama, paketleme ve nakliye gibi depo faaliyetlerini yönlendirir. Bu görevleri yerine getirmenin daha verimli yollarını belirleyerek depoda zaman ve maliyet tasarrufu sağlayabilir.

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM): CRM , çok çeşitli sektörlerdeki işletmeler için popüler bir modüldür. Müşterilerle olan tüm iletişimi izler, müşteri adayı yönetimine yardımcı olur ve müşteri hizmetlerini geliştirebilir ve satışları artırabilir.

Profesyonel hizmet otomasyonu (PSA): Hizmet işletmeleri , projelere harcanan zaman ve kaynaklar da dahil olmak üzere projeleri planlamak ve izlemek için genellikle profesyonel bir hizmet otomasyonu (PSA) modülü kullanır. Müşteri faturalandırmasını basitleştirebilir ve bir proje üzerinde çalışan personel arasında işbirliğini teşvik edebilir.

İş gücü yönetimi (WFM): Bir iş gücü yönetimi (WFM) modülü, katılımı ve çalışılan saatleri takip eder ve bazıları maaş bordrosunu da yönetebilir. Bu araç, departman, ekip ve bireysel çalışana göre devamsızlığı ve üretkenliği kaydedebilir.

İnsan kaynakları yönetimi (İKY): Bir WFM modülünün insan kaynakları yönetimi (İKY) veya insan sermayesi yönetimi (HCM) modülü sürümü. Çalışan kayıtlarını, mevcut PTO ve performans incelemeleri gibi ayrıntılı bilgilerle tutar ve çeşitli departmanlardaki veya demografik verilerdeki işgücü eğilimlerini ortaya çıkarabilir.

E-ticaret: Bir e-ticaret modülü , perakendecilerin ve markaların çevrimiçi mağazalarının arka ve ön uçlarını yönetmelerine olanak tanır. Bu uygulama ile sitenin görünümünü değiştirebilir ve ürün sayfaları ekleyebilir ve güncelleyebilirler.

Pazarlama otomasyonu: Bu modül, e-posta, web, sosyal gibi tüm dijital kanallardaki pazarlama çabalarını yönetir ve kuruluşların mesajlarını optimize etmelerine ve kişiselleştirmelerine olanak tanır. Bir pazarlama otomasyonu aracı, potansiyel müşterileri, satışları ve müşteri sadakatini artırabilir.

En İyi ERP Uygulamaları

Çoğu ERP yazılımı, yerleşik en iyi uygulamalar temelinde oluşturulmuştur. Yazılım sağlayıcısı, yüzlerce veya binlerce müşteriyle çalışma deneyimine dayanarak iş akışları ve işlevsellik tasarlar ve süreçleri ayarlama esnekliği olsa da, olabildiğince fazla uyumu teşvik eder.

Endüstri standardı en iyi uygulamalara bağlı kalmanın önemli iş avantajları vardır. Şirketler genellikle süreçlerini iyileştirdiklerini ve modernize ettiklerini ve bunun karşılığında operasyonel verimliliği en üst düzeye çıkardıklarını ve rakiplerinin gerisinde kalmaktan kaçındıklarını fark eder. En iyi uygulamaları gözlemlemek, şirketlerin temel finansal standartlara uymasına da yardımcı olur. Önde gelen ERP satıcıları, yazılımlarının her sektör için en iyi uygulamaları içeren dikey-spesifik sürümlerini sunar.

ERP Sistemleri Uygulaması

ERP uygulamaları, uygun hazırlık yapılmadan çok fazla zaman ve para tüketebilecek önemli projelerdir. Bu projenin tam olarak ne kadar süreceği ve ne kadara mal olacağı, dağıtım modeli, uygulama stratejisi , sistemin karmaşıklığı, şirketin boyutu ve buna adanmış kaynaklar dahil olmak üzere birçok faktöre bağlı olacaktır .

Bu ERP uygulama kontrol listesi size rehberlik etmelidir.

Uygulama Aşaması

Diğer girişimlerde olduğu gibi, şirketler ayrıntılı bir uygulama planı oluşturmak için zaman ayırarak büyük zorluklardan kaçınabilir . Hazırlık karşılığını verir.

İşte bir ERP uygulamasının yedi temel aşaması:

1. Keşif ve planlama: Başlamak için , şirketin bir ERP sisteminden tam olarak neye ihtiyacı olduğunu belirlemek için işlevler arası bir ekip oluşturun. Bu ekip, verimsiz süreçleri ve iş büyümesinin önündeki diğer engelleri belirlemelidir.

2. Değerlendirme ve seçim: Ekibin artık bir gereksinimler belgesi olduğuna göre, önde gelen teklifleri değerlendirme ve mevcut sorunları en iyi çözebilecek, tüm departmanların ihtiyaçlarını karşılayacak ve şirketin büyümesini teşvik edecek platformu seçme zamanı.

3. Tasarım: Bu aşamada, uygulama ekibi sistemin mevcut iş akışlarını destekleyip destekleyemeyeceğini ve hangi süreçlerin değişmesi gerekebileceğini belirler. Bu aynı zamanda gerekli özelleştirmeleri belirleme zamanıdır.

4. Geliştirme: Dahili ve / veya harici teknik uzmanlar, yazılımı tanımlanmış ihtiyaçlarınızı karşılayacak şekilde yapılandırır ve şirket verilerini yeni çözüme taşımaya başlar . Şimdi aynı zamanda çalışanları sistem üzerinde nasıl eğiteceğinize ve oturumları planlamaya ve gerekli eğitim materyallerini üretmeye veya almaya nasıl başlayacağınıza karar verme zamanı.

5. Test etme: Bu atlanacak bir adım değildir — her şeyin beklendiği gibi çalıştığından emin olmak ve öngörülemeyen sorunları düzeltmek çok önemlidir. Platformu test ederken şirket genelindeki kullanıcıları dahil edin.

6. Dağıtım: Yayınlanma zamanı. Erken dönemlerde sık sık kesintiler olur ve işletmeler, değişime karşı direnci azaltmak için çalışan eğitimine öncelik vermelidir. Bazı firmalar aşamalı bir sunumu tercih ederken, diğerleri tüm modülleri aynı anda canlı yayınlar.

7. Destek: Kullanıcıların yeni sistemden yararlanmak için ihtiyaç duydukları her şeye sahip olduklarından emin olun. Bu, devam eden bir süreçtir ve genellikle satıcının veya uzman danışmanların yardımıyla ek konfigürasyonları içerebilir.

ERP Sistemleri Entegrasyonu

Hemen hemen bir ERP uygulamayı düşünen her kuruluşun yerinde sistemlerine sahip olacak olabilir incelenmekte olan ERP modülleri tarafından değiştirilecektir. Bu nedenle, bir ERP sistemini benimsemenin bir parçası, hangi mevcut sistemlerin değiştirileceğini, hangilerinin entegre edilmesi gerektiğini ve hangilerinin kendi başlarına bırakılacağını belirlemeyi içerir.

Unutmayın, ERP’ye ne kadar çok bilgi verilirse, yatırımınızdan o kadar çok değer elde edersiniz, bu nedenle sistemleri ERP’den ayrı tutmaktan kaçının.

Mevcut sistemleri ne zaman ERP’nizle entegre edeceğinize ve bu sistemleri ne zaman ERP satıcınızdan aldığınız modüllerle değiştireceğinize karar vermek üç önemli noktaya bağlıdır:

Birincisi, yapmanız gereken işi mevcut sistem yapıyor mu? Değilse, ERP satıcınız tarafından sunulan ilgili modülü kullanmak için yapılması gereken iyi bir durum vardır.

İkincisi, mevcut sistem bir koruyucuysa, ERP ile mevcut sisteminiz arasında veri akışını sağlamak için ERP satıcısından, mevcut sistem satıcısından veya üçüncü bir taraftan bir konektör var mı? Ve eğer öyleyse, ne kadar iyi? Veri geçişi karmaşıktır. Bu bağlayıcılar, farklı satıcıların sistemlerini entegre etmek için iyi bir iş çıkarabilir, ancak kalite ve güncelleme taahhüdü değişebilir. Unutmayın: ERP’ye veya bağımsız sisteme yapılan yükseltmeler, bağlayıcıları kırabilir veya yeniden çalışma gerektirebilir. En kötü durumda, yeni bir konektörün olmaması, yükseltme planlarını tamamen raydan çıkarabilir.

Üçüncüsü, bir bağlayıcı varsa, gerçek zamanlı olarak çalışıyor mu ve her sisteme ve her sistemden gerekli tüm verilerin akışını sürdürüyor mu? Bazı konektörler gerçek zamanlı olarak çalışır, diğerleri sistemleri günlük veya haftalık olarak senkronize eder. Bazıları sistemler arasında yalnızca sınırlı bir veri kümesini taşır ve bazıları yalnızca tek bir yönde çalışır – örneğin, bir envanter yönetim sisteminden ERP’ye. Ekibiniz kapsamlı özel yapılandırmalar yaptıysa, bazı veri türleri bağlayıcı tarafından bilinmeyebilir.

Türünün en iyisi sistemleri kullanmaya ve bunları seçtiğiniz ERP ile entegre etmeye karar verirseniz, konektörlerin doğru çalıştığını doğrulamanın her yükseltme döngüsünün bir parçası olacağını ve kapsamlı özelleştirmelerin sorunlara neden olabileceğini unutmayın. Amacınız arka ofis işlevlerini otomatikleştirmekse, gerçek zamanlı, çift yönlü çalışma önemlidir. Veri akışını sürdürmek için şirket içinde veya bir iş ortağı veya tedarikçi aracılığıyla uzmanlığa sahip olduğunuzdan emin olun.

ERP Sistemleri Maliyeti

Bir ERP projesinin maliyeti, satıcıya, modüllere ve dağıtım modeline bağlı olarak büyük ölçüde değişir. Genel olarak konuşursak, toplam maliyetler yılda 10.000 $ ‘dan az ile milyonlarca dolar arasında değişebilir. ERP sistemleri, hedef kitlenin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak fiyatlandırılır, bu nedenle yükselen ve hızlı büyüyen işletmeler için inşa edilenler, Fortune 500 işletmeleri tarafından kullanılanlardan daha uygun fiyatlı olacaktır.

Bulut tabanlı ERP ve özellikle çok kiracılı SaaS seçenekleri, genellikle şirket içi yazılımlara göre daha düşük ön maliyetlere sahiptir çünkü satın alınacak donanım veya işe alınacak sistem uzmanları yoktur. Bir SaaS çözümü ile satıcı, bakımı üstlenir ve müşterilerinden genellikle kullanıcı başına yıllık bir ücret alır.

ERP’nin fiyatı da ihtiyacınız olan modüllere göre değişecektir. Çözümler, finans ve temel envanter / sipariş yönetimi için temel işlevlerle birlikte gelebilir, ancak tamamlayıcı modüller eklemek ek bir ücret getirir.

Şirket içi yazılımlarla şirketler, daha pahalı olan kalıcı bir lisans satın alır, ancak bu tek seferlik bir masraftır. SaaS’de olduğu gibi, bu yazılımın fiyatı, ihtiyaç duyulan modüllerin türüne ve sayısına göre değişecektir. Ancak, şirket içi sistemleri seçenler aynı zamanda sunuculara ve yazılımı barındıracak diğer altyapılara da para ödüyor, genellikle bakım ücretlerini karşılıyorlar ve BT personellerini desteklemeleri gerekebilir. Bulut uygulamaları için abonelik ücretlerine ek olarak şirket içi ERP’yi desteklemek için kaynakların çoğunu gerektirdiğinden hibrit bir model daha da pahalı olabilir.

Son olarak, ERP maliyetlerinin lisanslamanın ötesine geçtiğini unutmayın. Çeşitli ERP çözümlerinin toplam sahip olma maliyetini hesaplarken, özelleştirme, bakım, eğitim, yükseltme ve destekle ilgili uygulama ve işletme giderlerini hesaba katın. Bu maliyetler bir sağlayıcıdan diğerine değişecektir, bu nedenle durum tespiti yapın ve hem Capex hem de Opex olhttps://www.akinsoftdijitalkobi.com/demo/mak üzere toplam harcama hakkında net bir tahmin elde etmek için birçok soru sorun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu